Hoeveel goud en elixer kun je verdienen?

Omdat de strijd wordt bepaald door het aantal trofeeën, kan het nog wel eens voor komen dat je zwakkere of veel sterkere tegenstanders tegenkomt. Er is dus een soort penalty ingesteld, waarbij de zwakkere spelers (spelers met een lagere level Stadhuis) een voordeel hebben.

Hoeveel goud en elixer kun je verdienen?

Als je gaat aanvallen in Clash of Clans, dan kom je steeds verschillende hoeveelheden goud, elixir en duister elixir tegen. Dit is slechts een percentage is van de totale hoeveelheid goud, elixir en duister elixir die je tegenstander heeft. Als jij wordt aangevallen, dan is het ook een percentage, want je volledig wordt weggevaagd, dan ben je slechts een deel van je goud, elixir en duister elixir kwijt.

De grote vraag is; Hoe wordt de hoeveelheid goud, elixir en duister elixir kan je kan verdienen of verliezen berekend?

Goud & elixir
Goud en elixir worden in drie bouwwerken opgeslagen.

Goudmijn en Elixirpomp
Het percentage dat gestolen kan worden uit een Goudmijn of een Elixirpomp is 50% van de aanwezige hoeveelheid. Als je dus regelmatig je mijnen en pompen leeghaalt, dan zit er minder in dat gestolen kan worden.

Goudmijn en Elixirpomp
Het percentage dat gestolen kan worden uit een Goudkluis of een Elixirtank is 20% van de aanwezige hoeveelheid, met een maximum van 198.000. Dit betekent dat als je meer dan 990.000 goud of elixir hebt, er nog steeds maximaal 198.000 kan worden gestolen.

Stadhuis
In een Stadhuis zit 1.000 goud en elixir en dit kan allemaal gestolen worden.

Duister elixir
Van duister elixir in een duister elixir tank is slechts 5% beschikbaar bij een aanval. Van de aanwezige hoeveelheid duister elixir is 75% beschikbaar.

Maar… Een eerlijke strijd duurt het langst…

Om het even makkelijk te maken; val je iemand aan met een Stadhuis dat één level hoger is, dan is er 110% beschikbaar. Val je iemand aan met een Standhuis dat één level lager is, dan is er 90% beschikbaar. En val je iemand aan die twee levels lager zit, dan is er slechts 50% van het maximum beschikbaar.

Omdat de strijd wordt bepaald door het aantal trofeeën, kan het nog wel eens voor komen dat je zwakkere of veel sterkere tegenstanders tegenkomt. Er is dus een soort penalty ingesteld, waarbij de zwakkere spelers (spelers met een lagere level Stadhuis) een voordeel hebben.